90-ųjų legenda Audi V8

Nors šiandien Audi V8 nėra naujausias ir moderniausios išvaizdos galiūnas, apie jį tikrai verta pakalbėti. Savoje klasėje jis turėjo tokių konkurentų kaip BMW 7-class E32, Mercedes-Bens S-class W140, Lexus LS400, Jaguar XJ, tačiau jis spėjo visame pasaulyje sukurti tikrą V8 keturių varomų kultą.


1988 m. pristačiusi V8, Audi pirmą kartą įsiveržė į aukščiausiąją klasę. Naujasis modelis turėjo 184 kW (250 AG) 3,6 litro aštuonių cilindrų legiruotąjį variklį. Svarbiausi techniniai bruožai buvo nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara, po keturis vožtuvus cilindrui ir keturių greičių elektroniškai valdoma automatinė transmisija.

Iš viso į V8-uką buvo montuojami du V formos aštuonių cilindrų 32 vožtuvų benzininiai DOHC varikliai.

3.6 litro 250 arklių motoras audinei leido 0-100 km/h greitį pasiekti per 7.6 sec, max greitis buvo 235 km/h, o mieste V8 valgydavo 17.5l/100km.

4.2 litro 280 arklių variklio skaičiukai buvo tokie: 0-100 km/h per 7.2 (su automatine pavarų dėže), 6.7 sec (su mechanine), max greitis 250 km/h.

Ir tai buvo pirmieji tokio tipo (V8) varikliai Audi istorijoje. Būtent iš jo gimė šiandieniai V8 motorai, montuojami į S4, S6, A8, S8 ar Q7.

1991 metais pradėta montuoti ir mechaninė greičių dėžė, kurią šiais laikais vis rečiau galima surasti pardavimuose. Nuo 93-ių buvo galima isigyti tik 4.2 su automatine greičių dėže.

Nors Audi V8 buvo sunkonstruota ant C3 bazės, kaip ir Audi 100/200, jai buvo pakeistas grotelių dizainas, praplėsta ratų bazė, išpūstos ratų arkos, užmauti didesni – 16-os arba 17-os – ratai. Viduje laukė solidūs to meto privalumai – elektrinės šildomos odinės sėdynės, el. klimato kontrolė, medžio apdaila, el. veidrodėliai, el. langai, kokybiška garso aparatūra, išorės temperatūros jutiklis, autopilotas, borto kompiuteris ir kt.

1994 metais V8 kainavo beveik 60 000 dolerių, tačiau tais metais gamyba buvo nutraukta, o 95 metais ją pakeitė panašų V8 tipo variklį po dangčiu slepianti Audi V8 dukra A8.

Audi V8 paliko žymų pėdsaką ir DTM lenktynėse.

Dešimtame dešimtmetyje su ja važinėjo tik verslininkai ir netgi prezidentai (jiems buvo gaminami prailginti V8 modeliai), o maždaug nuo 2000-ųjų V8 pradėjo pirkt greičio ir kokybės ištroškęs jaunimas, juolab kad Audi V8 buvo gaminamos ir su mechanine greičių dėže. Mašina šiandien tikrai nebrangi – skelbimuose galima nusipirkti vos už kelis tūkstančius eurų. Bet yra vienas bet. Važinėti ramiai su V8 mažai kam pavyksta, o važinėjant smarkiau audinė labai mėgsta gerti daug daug benzino. O kur dar V8 dalių kainos… Nepaisant to, visame pasaulyje susikūrė dešimtys Audi V8 fanų klubų, vienijančių šios legendos turėtojus ir, žinoma, mylėtojus.

O šiandien retokai Vilniaus gatvėse matoma Audi V8 dažniausiai vairuojama V8 fano, nes retas kuris į pigios mašinos baką “supils” pusę savo atlyginimo, o kitą pusę skirs detalėms.

Metams bėgant tvarkingų V8 vis mažėja, klasikinis automobilis darosi vis retesnis. Mašina vis dar vertinama už savo gebėjimą puikiai važiuoti visomis oro salygomis, už patvarumą, kokybę ir, žinoma, galią.

Laukiu nesulaukiu dienos, kai galėsiu nusipirkti V8 ir, neskaičiuodamas benzino, autostrada smaugti į Vokietijos Audi fanų klubo susirinkimus…

pagal keturiziedai.lt, howstuffworks.com, wikipedia.org

6 thoughts on “90-ųjų legenda Audi V8

  1. sitas automobilis yra nepakartojamas . daugelis linke ji lyginti su audi100 , bet tai absoliuciai skirtinga masina :) . butu puiku nuvykti i audi V8 fanu suvaziavima jeigu aisku toks lietuvoj vyksta , o pamatyti audiV8lang butu isvis pasaka . super retas modelis ! ;)

  2. Nuostabi masina. Tai masina netik turinti galios, komforto, ir puiku valdyma, bet apipimta legendomis, ir puikiais atsiliepimais. na zmones skundziasi daug valgo, dalys brangios ir pan… Kas jas perka tai tikrai del to maziausiai suka galva… Tai automobilis turintis slove ir istorija… stai kas zmones traukia prie jos. Lb retas modelis, Lietuvoje tik 50vienetu iregistruota. O del suvaziavimo siu Audi V8 gerbeju, tai jis buna. Paskutinis buvo siu metu geguzes pabaigoje.

  3. Sioje nuorodoje rasite info, foto, video is sio vykusio suvaziavimo, kuris nustebino mastu ir pacius Vokiecius. Atvyko 28vnt V8, apie 10 musu ziniomis negalejo del ivairiu priezasciu, tad realiai manome, kad musu bendruomene subure minimu 2/3 visu Lietuvoje V8 savininku.

  4. as tokia neseniai isardziau ant daliu tai tikrai gaila kad teko toky aparata ardyt:( tikiuosi ateis ta diena kaip turesiu savo v8

Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s