8-os serijos BMW

8-os serijos BMW (kėbulo kodas E31) – ypač galingas kupė, gamintas 1989-99 metais. Po kapotu jis slėpė V8 arba net V12 agregatus, leidžiančius pasiekti 300 km/h greitį. Ir tai nebuvo patobulintas 6-os serijos BMW’as, tai buvo visiškai naujas sportinis kupė, tais metais kainavęs pasakiškus pinigus.

1989-ais metais debiutavęs Frankfurto auto parodoje, BMW 8 tapo pagrindiniu priešininku Mercedes-Benz SL modeliui.

Automobiliui sukurti BMW koncernas nepagailėjo pusantro milijardo Vokietijos markių. Jame buvo sumontuotas pirmas V12 motoras bei šešių pavarų mechaninė greičių dėžė.

Pats silpniausias – 830i – modelis turėjo 3.0 litrų V8 variklį, pasiskolintą iš BMW 530i/730i. Tačiau tokių automobilių apskritai buvo pagaminta vos aštuoniolika.

Sekantis – 840Ci – gamintas nuo 93-ių vidurio, buvo aprūpintas 4.0 litrų 286-ių arklių varikliu. O nuo 95-ų vidurio į 840Ci buvo pradėtas montuoti pažangesnis bei ekonomiškesnis 4.4 litro motoras, taip pat pasižymintis ir didesniu sukimo momentu. Šiuos modelius, gamintus iki pat 99-ųjų, buvo galima rinktis su 5-ių laipsnių automatine, arba šešių – mechanine greičių dėžėmis.

BMW 850i – penkialitris 300-ų arklio galių V12 monstras, sukurtas 1989-aisiais. Truputį neaišku kodėl vokiečiai 850i vėliau pervadino į 850Ci. Yra manoma, kad BMW nutarė įterpti “C” raidę, norėdami paįvairinti gana vienodus kodinius BMW modelių vardus, taip tarsi išskirdama naująjį kupė nuo kitų BMW sedanų. 1994-ais į 850Ci buvo montuojamas ir 5.4 litro, 326 arklių variklis.

Sumokėję virš 100 000 žaliųjų, pirkėjai gaudavo ne vien kriokiantį ir benziną ryte ryjantį monstrą. Kupė viduje laukė autopilotas, borto kompiuteris, šildomos odinės elektra valdomos sėdynės, oro kondicionierius, elektriniai langai, veidrodėliai bei kokybiška apdaila.

Galingiausias – 850CSi – buvo paimtas iš protopinio M8. Dabar po kapotu riaumojo įspūdingas 5.7 litro V12-ukas, išspaudęs 380 arklių. Važiuoklė buvo patobulinta standžiomis spyruoklėmis, praplatėjo ratai. Priekinis ir galinis bamperiai buvo projektuoti iš naujo, dėl to pagerėjo aerodinaminės automobilio savybės. Keturkampius duslintuvus pakeitė keturi apvalūs nerūdijantys plieniniai išmetimo vamzdžiai, eksterjerui suteikiantys ypatingos agresijos įspūdį. 850CSi buvo siūlomas tik su šešių bėgių mechanine dėže. Tačiau 96-ais metais modelio gamyba buvo sustabdyta dėl naujų oro taršos reikalavimų.

Tuomet automobilio kaina Amerikoje buvo peržengus 100 000 dolerių ribą. Per dešimt gaminimo metų parduota tik kiek daugiau nei 30 tūkstančių 8-os klasės BMW’ų.

Reiktų paminėti ir 8-o BMW pagrindu sukurtą prototipą M8, iki šiol vieną iš paslaptingiausių Bayerische Motoren Werke modelių. Jis buvo kurtas kaip vienas iš būsimų Ferarri konkurentų, po variklio gaubtu laikydamas specialiai sukurtą išprotėjusį 550 arklių motorą. Vėliau šis projektas buvo pasiūlytas netgi McLaren F1-ui, bet variklis pasirodė per ilgas ir per sunkus, kad būtų montuojamas į formulės bolido griaučius. Paskui gamintojai M8 idėją visiškai nuotraukė, nes nusprendė, kad toks, super galingas ir brangus modelis, rinkoje sėkmės nesulauks. Vienintelis M8 prototipas, kuris, kaip kalbama, net neatitiko saugaus automobilio reikalavimų, liko pačios kompanijos nuosavybėje.

BMW M serijos fanams nereikėtų nukabinti nosies, nes galinguosius 850CSi buvo galima rinktis ir su solidžiuoju “M” paketu.

Tarsi to dar būtų maža, 850 modelis atiteko ir Alpinos meistrams į rankas. Jie modelį pavertė Alpina B12 5.0 Coupe ir Alpina B12 5.7 Coupe. Pirmasis išskirtinumo ištroškusiems vairuotojams pasiūlė 350 AG su automatine dėže, antrasis – 416 AG su mechanine. Iš viso Alpinų buvo gaminta vos 97 vienetai. Paskutiniai 12 modelių 1999-ais metais atiteko Jungtinių Arabų Emyratų šeichams.

Auto istorijoje BMW 850 ilgai išliks kaip klasikinio dizaino sportinis, prabangus ir nestandartinis modelis.

Šiandien 8-os serijos kupė prasideda nuo 6 000 eurų.

BMW 850 CSi autobane Hanoveris – Berlynas arba “40 kilometrų per 9 minutes”

Lėčiau, bet ne ką saugiau BMW 330d pilotavo ir vienas Čekijos kelių maniakas.

3 thoughts on “8-os serijos BMW

  1. Kuomet pamaciau pirma karta savo akimis 8serijos bmw is priekio as pamiau kad cia gal ferrari ar atieties masina…iskirtinis dizainas tikrai taip iskart atkreipia demesi kai pamatai dar zenkliuka bmw iskart norisi suzinoti viska apie ji..zjbs kad drb jau zinau koki buvo gaminami monstrai aciu pkz ;)

  2. nereikia jokiu degaliniu… sanaudo tokios kad i 20 litru mieste galima drasiai tilpti :) juk varikliai yra tie patys kaip ir 7 serijos sedanu.. tik to 5.7 nebuvo tarp ju. o 5 litriuku 7 bmw nera taip ir mazai, naujasniu su 5.4 irgi … dabar jau pradedu gailetis pardaves savo 90 metu 750iL.. :(((

Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s