Išskirtinis DeLorean DMC-12

DeLorean

1972-ais ir 1974-ais metais DeLorean Motor Company sukūrė sportinį kupė Airijos rinkai. Šį modelį įprasta vadinti tiesiog DeLorean’u, nes kompanija apskritai pagamino tik vieną automobilį – DeLorean DMC-12. Iki 1982-ų metų nuo konvejerio nuriedėjo apie 9000 modelių.

Šį nestandartinės išvaizdos automobilį suprojektavo italas dizaineris Giorgetto Giugiaro. Išskirtinis DeLoear’o bruožas – į viršų atsidarančios durys.

DMC-12 pakaba buvo sukurta ant Lotus Esprit bazės. Iš Lotus’o pasiskolintas keturių ratų nepriklausomas stabdymas, spyruoklės, ir teleskopiniai amortizatoriai.

Kompanijos galva Johnas DeLoreanas iš pradžių planavo, kad automobilis pasieks apytiksliai 200 arklio galių (150 kW), bet vis tik gamybai buvo paruoštas 170 arklių (130 kW) variklis. Tačiau JAV emisijos reikalavimai neleido pradėti produkcijos, nes automobilio konstrukcijoje nebuvo numatyto privalomo katalizatoriaus keitiklio. DeLoreanui šis katalizatorius atėmė 40 arklių, todėl automobilio JAV versija buvo gana silpna – nuo 0 iki 100 km/h per 10,5. Bet gamintojai Airijoje teigė, kad DeLoreanas šimtą “susirenka” per 8.8 sek. Greičiausiai jie galvoje turėjo europinę versiją su 170 arklių.

Variklio tipas buvo PRV V6 2.8 litro, pavarų dėžė – mechaninė penkių pavarų arba automatinė su trijomis pavaromis. Airiškasis kupė svėrė 1230 kg.

Šiandieną yra išlikę kiek daugiau nei 6000 DeLoreanų. Už tokį unikalų kupė tektų pakloti apie 30 tūkst. dolerių. Gera žinia ta, jog DMC Houston paskelbė atnaujinusi DeLorean gamybą. Nuo 2007 bus gaminama apie 20 modelių per metus, naujuose modeliuose paliekant apie 80 procentų senų originalių detalių.

3 thoughts on “Išskirtinis DeLorean DMC-12

Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s